lauantai 31. elokuuta 2013

Hevoseton viikonloppu epäonnistunut

Vierotusoireet nelijalkaisista..huhhuh. Oon ollut perjantaista asti kotona, enkä ole voinut siis pitää näppejäni irti hevosista. Perjantaina näin kaveria, jonka ponia minun oli pakko päästä moikkaamaan. Sekä tänään menin Papun ex-tallille moikkaamaan Nappula varsaa Ennin kanssa.
Ja oikeastaan nyt minun on pakko vain myöntää että tekee mieli satulaan istumaan ja hyppäämään. 

Eii..ei..tekee mieli kirjavan kanssa laukkaamaan ilman varusteita pitkin peltoja....

Kirjava on tosiaan Ruukissa ja lepää nyt nämä kaksipäivää ja maanantaina alkaakin taas arki, ja viikonloppuna on Lapinlahden kenttäkisat.
Tänään ilmoittauduin vapaaehtoiseksi lähtemään Ennin mukaan tallille moikkaamaan Nappulaa. 
Nappula on siis söpöpieni (suuri) arabi-otus, johon olen varsin tykästynyt. Olen hoitanut varsaa useita kertoja Ennin ollessa reissussa, joten varsa on minulle ihan tuttu kaveri.

Enni haki minut kotoa autolla iltapäivästä ja suuntasimme Virpiniemeen. Haimme Nappulan tarhasta ja Enni esitteli minulle samalla tallin hevoset, jotka olivat siis muuttuneet totaalisesti Papun ollessa siellä. Enni harjasi ja varusti Nappulan länkkypenkkiin ja yhen korvan suitsiin. 
Käytimme varsan pikkukävelyllä, jonka jälkeen suuntasimme kentälle tekemään vähän minun heppailusta poikkeavia juttuja...










Ihana kärsivällinen ohjansyöjä Nappula, joka jaksoi urheasti totella epäselviä käskyjäni.. Enköhän mää joskus opi :D
Kiitos Ennille tästä pienestä opetustuokiosta ! 
Saa nähdä onko mulla huomennakaan hevoseton päivä...

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aiotko kisata esim. junnu sm papulla ens vuonna? kun on ihan kivasti menny noi kisat :)

sohvi kirjoitti...

Kattoo Ny :)

Anonyymi kirjoitti...



hieno arabi,vissiin aika nuori?

sohvi kirjoitti...

Jep kolme vuotias :)

Enni kirjoitti...

Sohvi, vasta kaksi ;)

sohvi kirjoitti...

:D OHO, siis kaks xd

Anonyymi kirjoitti...

sä oot näköjää menossa kenttäkisoihin nyt ens vklp? :) TIiäksä vielä mikä pv sulla on maastokokeet, estekokeet ja koulukokeet ja niiden kellonajat? :) OIs nimittäi kivaa päästä kuvaa sua!

sohvi kirjoitti...

Juu, kisat on vaan lauantaina. Eli aamulla koulu, päivällä esteet ja iltapäivästä maasto ! Tuuhan ihmeessä kuvaamaan :)

Anonyymi kirjoitti...

Missä on kenttäkisat siis??

Anonyymi kirjoitti...


Lapinlahdella :) jes kenttikset on mahtavia kisoja